Menu
Naše akce
Vojenské lesy a statky
Výzva
Začalo jaro, zima snad už definitivně odchází a tak si Vás opět dovolujeme pozvat na výlet po náspech nedokončené Stroussbergovy železnice.
Sraz účastníků pochodu je v sobotu 4. dubna 2009 v 11:30 na návsi v Zaječově. Trasa je stejná jako v loňském roce. Do Kařízka (nádraží ČD) je dlouhá 12 km a dá se v klidu ujít za 3 a ½ hodiny. Pro zájemce je připravena i trasa delší (15km, 4 a ½ hodiny) na nádraží Zbiroh.
Zahájení pochodu v půl dvanácté dopoledne je trochu netradiční, ale čas je dán možnostmi dopravního spojení do Zaječova. Chceme umožnit účast i těm, kteří přijedou ze vzdálenějších míst.
Cestou se bude zase možno občerstvit u vojenské polní kuchyně (čaj, teplé párky). Pokud se nám nám tedy vše podaří organizačně zvládnout...
A teď už zbývá jen si přát, aby se vydařilo počasí!
----------------------------------------------------------------------------------
Další informace budou postupně doplněny!
Případně dotazy rádi zodpovíme ZDE.
-----------------------------------------------------------------------
První část trasy pochodu ze Zaječova do Olešné se oproti loňskému roku nezměnila, ale cestou si možná všimnete, že odpadky v lesích stále přibývají... Ze svahu Hromovky můžete do Olešné sejít po pastvinách vpravo od silnice a tak se vyhnout provozu.
Z Olešné vyjdete po silnici směrem na Kařez a po 200 m zahnete u červenobílé nivelační tyče vpravo přes louku do lesů Studené kuchyně. V současné době tam probíhá intenzivní těžba dřeva, násep bývalé železnice je v jednom místě rozježděn těžkou technikou a celý zářez trati až k domku V Dubině vykácen. Odlesněním sice vynikla jeho mohutnost, ale poražených dubů je člověku líto...
Od bývalého strážního domku V Dubině můžete pokračovat do Kařízka (žel. stanice ČD) nebo si pochod prodloužit a dojít na nádraží Zbiroh. V lesním úseku je násep zpočátku sice zarostlý ostružiním, ale dále se již po něm jde dobře a je pod ním zachován pěkný kamenný průliv. Po přejití státní silnice bude před Vámi cesta k nádraží a vpravo od ní polní cesta vedená po postupně se zvyšujícím náspu k mohutnému mostu po kterém měla Stroussbergova železnice překročit "Západní dráhu" Praha - Plzeň. Od mostu je ale třeba se vrátit zpět, původní trasa dráhy je dnes přerušena dálnicí.
Důležité upozornění pro žíznivé poutníky: nádražní restaurace Zbiroh má kapacitu pouze cca 20 míst k sezení a bývá plno - točí Svijany, jedenáctku + výbornou černou třináctku.
Novinky
No, nekupte to! Celkové náklady na pořízení tří tlačítek činí 116 160 korun, roční náklady na jejich servis a provoz jsou vyčísleny na 533 610 korun.
Plzeňský kraj instaluje do jara příštího roku v Chráněné krajinné
oblasti Brdy (CHKO) hlásiče pro zajištění bezpečnosti návštěvníků.
Zdroj: http://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/plzensky-kraj-da-do-chko-brdy-hlasice-pro-zajisteni-bezpecnosti-20160924.html
Na dvě stovky hasičů, desítky kusů hasičské techniky od požárních
stříkaček přes cisterny až vrtulník a kilometry hadic. Tak vypadalo
středeční taktické cvičení hasičů s reálnou simulací ohně na dopadové
ploše Jordán v CHKO Brdy.
Zdroj:
http://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/na-jordanu-se-uskutecnilo-takticke-cviceni-hasicu-s-realnou-simulaci-pozaru-20160518.html
Počítadlo